Uroda

Obalam najpopularniejsze mity o opalaniu. TOP 10

TOP10 podstawowych mitów dotyczących opalania! Jak cieszyć się bezpieczną opalenizną?

Przez wiele lat na temat opalania zdążyło urosnąć wiele mitów. Jednak czy są one prawdziwe? Dzięki opalaniu nasz organizm produkuje niezwykle potrzebną witaminę D. Jednak jak opalać się z głową i zachować odpowiedni przy tym umiar? Zapraszam do wpisu, w którym obalam najpopularniejsze mity o opalania. Wszystkie produkty z dzisiejszego wpisu możecie znaleźć na stronie Notino.pl

1. Krem z filtrem SPF 30? Zapomnij o pięknej opaleniźnie!

Na pewno nie raz spotkałaś się ze stwierdzeniem, że stosując krem z filtrem 30+ nigdy się nie opalisz. Jest to kłamstwo! Większość filtrów dostępnych na rynku nie gwarantuje całkowitej ochrony przed promieniami słonecznymi. Większy filtr ochronny gwarantuje tak naprawdę wolniejsze, a przy zdrowsze opalanie. Zatem złapanie pięknej, brązowej opalenizny zajmie Ci po prostu więcej czasu. Jeśli szukasz produktu z większym filtrem, ze swojej strony mogę polecić Nivea Sun Protect & Bronze — ochronny preparat do opalania, który chroni skórę przed uszkodzeniem przez promieniowanie UV, jednoczesnej przyspieszając naturalny proces opalania. Preparat jest wodoodporny.

Nivea Sun Protect & Bronze
Nivea Sun Protect & Bronze

2. Regularny peeling przedłuży opaleniznę.

Choć stosowanie peelingów ma bardzo dobry wpływ na skórę, jednak w żaden  sposób nie sprawią one, że opalenizna utrzyma się dłużej na naszej skórze. Efekt będzie całkowicie odwrotny! Peelingi złuszczają zrogowaciały naskórek, usuwając wraz z nim opaleniznę.

3. Krem z filtrem wystarczy użyć raz dziennie.

Stosując krem przeciwsłoneczny, zapewniający ochronę przed szkodliwym dla nas promieniowaniem słonecznym, należy pamiętać, że nie ochroni on nas przez cały dzień. Tarcza ochronna SPF skutecznie działa jedynie przez około 2 godziny. Czerpiąc dłuższe kąpiele słoneczne, należy pamiętać, aby powtórzyć aplikację preparatu po upływie 2-3h. Ze swojej strony mogę polecić spray Piz Buin Instant Glow, który ma bardzo lekką formułę, a przy tym daje efekt rozświetlenia.

Piz Buin Instant Glow
Piz Buin Instant Glow

4. Częstsze uczęszczanie na solarium przygotuje do opalania.

Mit, w który sama wierzyłam, dopóki nie zaczęłam przygotowywać się do napisania tego wpisu. Solarium jest popularną metodą przygotowania naszego ciała do lata. Już po kilku regularnych wizytach, nie musimy się martwić o nienaturalnie blade ciało. Jednak wbrew krążącej opinii — po solarium nasza skóra nie jest lepiej przygotowania na opalanie. Lampy w solarium wytwarzają promieniowanie UV-A, które nie wytwarza w naszej skórze naturalnej bariery ochronnej przed poparzeniem słonecznym. Zatem korzystając z solarium nasze ciało nie będzie bardziej odporne na szkodliwy wpływ opalania, wręcz przeciwnie! Często skóra może być podrażniona, a po niewłaściwym opalaniu możemy doprowadzić do poparzeń słonecznych.

5. Podkład z SPF wystarczy. Nie potrzeba już kremu z filtrem.

Wiele dostępnych na rynku podkładów oferuje filtr SPF 15 lub 20. Jeśli chcemy chronić delikatną skórę naszej twarzy, jednocześnie przeciwdziałając przedwczesnym procesom starzenia, stosuj dodatkową ochronę z filtrem SPF co najmniej 30. Oprócz tego warto kontrolować czas opalania, nawet gdy korzystamy z produktów ochronnych. Czas opalania najlepiej ograniczyć maksymalnie do dwóch godzin dziennie.

6. Wcześniejsze opalanie poprawia odporność na poparzenia.

Czas na Mit, który krążył już w latach 80 i 90. Zanim pojedziesz na wymarzone wakacje nad morzem, musisz się najpierw opalić. Sprawi to, że skóra stanie się bardziej odporna na poparzenia. Obecnie wiemy już, że nie istnieje taka zależność. Jak więc najlepiej się opalać? Wybieraj filtry z odpowiednim filtrem. Ze swojej strony mogę polecić olejek odżywczy La Roche-Posay Anthelios XL.

La Roche-Posay Anthelios XL
La Roche-Posay Anthelios XL

7. Ruszając się — szybciej się opalisz.

Spacerując po plaży, grając w siatkówkę czy biegając, szybciej się opalisz. Też jesteś tego zdania? Nic bardziej mylnego! Będąc w ruchu opalasz się przede wszystkim bardziej równomiernie, stąd efekt szybszej opalenizny. Tak naprawdę promienie słoneczne oddziaływają na skórę z taką samą intensywnością jak podczas leżenia na kocu.

8. Krem z filtrem SPF 30, chroni dwa razy lepiej niż krem z filtrem SPF 15.

Uznaje się, że filtr SPF 15 daje 93,8% ochrony przed promieniowaniem UVB, filtr SPF 30 daje 96,7% (filtr SPF 50 – 98%). Jak widać tak naprawdę różnica w ochronie przed promieniowaniem pomiędzy filtrami jest niewielka. Stosowanie kremów z filtrem zabezpiecza nas przed poparzeniami. Jest jeszcze jedna ważna cecha, o której mówi nam wartość SPF kremu – jest to informacja jak długo możemy przebywać na słońcu, bez poparzenia skóry. Nie stosując żadnych kremów przyjmuje się, że jest to 15-20 minut. Produkt z SPF 15 zabezpiecza nas na około 230 minut, natomiast SPF 30 na 450 minut. Należy jednak pamiętać o ponownej aplikacji kremu po około 2 godzinach.

9. Filtry sumują się.

Potrzebujesz kremu z filtrem SPF 50, jednak zapomniałaś zabrać go ze sobą. Masz przy sobie jednak krem z filtrem SPF 15 i SPF 30, smarując się jednym i drugim jednocześnie, masz ochronę SPF 45. Nic bardziej mylnego! Wbrew krążącym opiniom, filtry w kosmetykach nie sumują się. Używając kilku produktów z filtrami jesteśmy chronieni przed promieniowaniem na tyle wysoko, na ile wskazuje najwyższa wartość jednego z faktorów użytych kosmetyków. Czyli na przykładzie przytoczony powyżej, nasza ochrona wyniesie SPF 30.

10. Osoby z ciemną karnacją nie muszą stosować kremów z filtrami.

Faktem jest, że osoby o ciemnej karnacji rzadziej ulegają poparzeniom słonecznym. Jednak na osoby z ciemniejszą barwą skóry, promieniowanie działa tak samo. Także bez wyjątku, wszyscy powinniśmy używać kremów z filtrem dopasowanym do fototypu naszej skóry.

TOP10. Najpopularniejsze mity o opalaniu
TOP10. Najpopularniejsze mity o opalaniu

Najpopularniejsze mity o opalaniu

Wokół opalania, przez wiele lat zdążyło się narodzić wiele mitów. Niektóre z nich przyprawiają o dreszcze i sprawiają, że mamy wewnętrzny strach przed wychodzeniem nawet na dwór.  Niezaprzeczalną prawdą jest, że słońce korzystnie wpływa na nasz organizm. Wszystko należy jednak stosować z umiarem w towarzystwie odpowiedniego kremu z filtrem, który jst odpowiednio dobrany do naszej karnacji.

Przebywanie na słońcu reguluje ciśnienie krwi, poprawia i przyspiesza przemianę materii, a także zwiększa odporność organizmu. Podczas korzystania z kąpieli słonecznych, zwiększa się także produkcja witaminy D3 w naszym organizmie.

3 komentarze

  • Co zabrać ze sobą na wakacje? – Sarkove Blog lifestylowy

    […] Wakacyjny peeling do ciała nie powinien być zbyt ostry i gruboziarnisty, ponieważ skóra na urlopie jest wystawiana na słońce przez co jest często wysuszona i spękana. Peelingi gruboziarniste mogą ją dodatkowo podrażnić. Dlatego ja wybieram delikatny produkt z firmy Dove. Ma on za zadanie usunąć obumarłe komórki skóry, nawilżyć i odżywić. Dodatkowo peelingowanie skóry podczas urlopu pomaga nam w równomiernym opaleniu naszego ciała. Jak jesteście zainteresowani większą ilością wskazówek dotyczących opalania to zapraszam do wpisu w których Obalam najpopularniejsze mity o opalaniu. TOP 10 […]

    Reply
  • Świat Pani Domu - Ola

    Nie znoszę leżeć plackiem i się opalać. Najczęściej więc sięgam po produkty samoopalające..

    Reply
  • juśka112

    Przyznam się, ze ten wpis jest dla mnie 😀 widać o wielu rzeczach nie mam pojęcia, super opisałaś wszystko i już nie będę popełniać błędów 😀
    Pozdrawiam

    Reply

Dodaj komentarz