Social media

Mediakit – co to jest? czy warto go posiadać?

mediakit co to jest?

Wśród polskich blogerek słowo mediakit jest dość mało popularne, jednak na zagranicznych blogach spotkać się z nim możemy bardzo często. No właśnie, mediakit – co to jest? Do czego jest nam przydatne? I czemu warto je posiadać na swojej stronie.

Pomyśl o mediakit jak o swoim CV, tylko blogowym. Jest to najczęściej krótka graficzna lub pisemna informacja. Szczególnie przydatna podczas zawierania współprac z firmami, które mogą chcieć dowiedzieć się na wasz temat czegoś więcej. Jednak fajnie sprawdza się też jako informacja dla naszych czytelników, którzy chcą dowiedzieć się o nas czegoś więcej.

Co powinien zawierać mediakit?

Firma poprosiła Cię o mediakit lub sam zdecydowałeś się go napisać, lecz nie wiesz co powinien zawierać? Oto kilka podstawowych informacji, które muszą się w nim znaleźć;

  1. O mnie — krótka prezentacja, w której przedstawiasz się kim jesteś,  można dodać skąd jesteś, ile masz lat i co skłoniło Cię do założenia bloga,
  2. O blogu — prezentacja bloga z informacjami co można u Ciebie przeczytać, jakie kategorie obejmuje blog. Można dodać także, do jakiej grupy odbiorców jest skierowany,
  3. Social media — absolutny must have dzisiejszych czasów to posiadanie kanałów w social mediach (jeśli jeszcze nie znasz mojego Instagrama to zapraszam @sarkove),
  4. Zakres współpracy — określ swoje możliwe formy współpracy,
  5. Statystyki — wiele firm przed nawiązaniem współpracy, sprawdza statystyki bloga. Pozwala im to określić na ile dana współpraca jest korzysta.
  6. Kontakt — podaj informację, w jaki sposób można się z Tobą skontaktować (email, telefon),

Powyższe punkty, osobiście uważam jako kluczowe. Jednak jest jeszcze kilka pozycji, które moim zdaniem mogą, lecz nie muzą znaleźć się w Twojej prezentacji:

  1. Nawiązane współprace — masz za sobą już jakieś współprace, którymi możesz się pochwalić? Zamieść je na stronie!
  2. Stawka — bardzo rzadko spotykana, lecz czasami można trafić na blogi, gdzie autorzy od razu jasno określają swoje stawki za współprace podając widełki cenowe. Osobiście nie jestem zwolenniczką takiego rozwiązania. Uważam, że każda kampania jest inna i wymaga od nas innego podejścia, dlatego powinna być rozliczana indywidualnie i dopasowana pod brief kampanii.

Czy warto posiadać mediakit?

Jeśli już znamy odpowiedź na pytanie mediakit — co to jest? Może warto się teraz zastanowić czy warto go posiadać, skoro jest tak mało popularny w naszym kraju. Otóż moim zdaniem, absolutnie warto! Mediakit jest świetnym narzędziem, które sprawi, że wyróżnisz się spośród pozostałych blogerek, pokażesz swoje profesjonalne podejście. A także pozwoli to zaprezentować Cię jako osobę, dla której blog czy social media to nie tylko miejsce do zabawy.

Mój mediakit, możecie zobaczyć w zakładce Współpraca oraz O mnie. Jest to bardzo okrojona wersja, która pozwala choć trochę poznać moją osobę i to, czym się zajmuje. Bardziej szczegółowy mediakit, wysyłam zawsze w momencie otrzymania wytycznych o kampanii — tak jak pisałam, każda kampania jest dla mnie inna i do każdej trzeba podejść indywidualnie!

3 komentarze

  • Świat Pani Domu - Ola

    Nawet nie wiedziałam, że to ma swoją taką „profesjonalną” nazwę..

    Reply
  • Dietetyk Na Walizkach

    Dzięki za przydatne informacje!

    Reply
  • Wioleta Sadowska

    To ja w takim razie od dawna posiadam taki mediakit. Uważam, że to podstaw a w pracy blogera.

    Reply

Dodaj komentarz