Styczeń to okres podsumowań. Czas sprawdzić jak wyglądał Instagram w 2018 roku? Co przyniosły nam nowe aktualizacje i czy wszystkie ulepszenia były dobre?
Wiadomości głosowe w DM.
Nad wprowadzeniem tej funkcji, Instagram pracował długo. W końcu na początku tego roku możliwość wysyłania wiadomości głosowych została oficjalnie wprowadzona.
Wiadomości głosowe mogą być wysyłane zarówno w rozmowach prywatnych, jak i czatach grupowych. Maksymalny czas nagrania to jedna minuta.
Uruchomione zostało IGTV.
W czerwcu 2018 roku wprowadzono nową aplikację, która pozwala na dodawanie dłuższych materiałów wideo. Mowa oczywiście o Instagram TV. IGTV pozwala na dodawanie filmików w pionie, udostępnianie ich oraz oglądanie materiałów przez naszych obserwatorów. Podstawowa zaleta aplikacji to czas trwania filmików, mogą one trwać nawet do godziny, gdy film wysyłamy z komputera, na telefonie limit to 10 minut. Oprócz tego mamy możliwość przewijania filmów.
Choć osobiście nie korzystałam jeszcze z IGTV, nieoficjalnie mówi się, że aplikacja ta miała konkurować z krótkimi filmikami na YouTube. Moim zdaniem Instagram TV trochę nie wypaliło.
Nowa aplikacja do weryfikacji konta.
Instagram wprowadził nowe narzędzie, które pomoże nam zadbać o bezpieczeństwo naszego profilu.
Tekst alternatywny dla osob niewidomych.
Twórcy aplikacji wyszli na przód do osób z wadami wzroku, wprowadzając dwie funkcje, które pozwalają m.in. odczytać opisy zdjęć wygenerowane przez sztuczną inteligencję czy przygotować niestandardowy tekst do opisu zdjęcia.
Pytania, ankiety czy suwaki emoji — czyli zmiany w Instastories
Instastory przeżyły znaczny update. Wprowadzono m.in. pytania, czy ankiety, na koniec roku do tego grono dołączyło też odliczanie czasu. Wizerunkowo nasze relacje zostały upiększone przez gify, które moim skromnym zdaniem, mogłyby być ciut lepszej jakości.
Nowe czcionki
Aktualizacja wprowadzona w lutym 2018 roku — Tryb Type, pozwala nam na zmianę czcionek i ich odpowiednie dopasowanie na Instagramie.
Podsumowanie
Aktualizacje wymienione powyżej to jedynie czubek góry lodowej. W każdym miesiącu twórcy ciężko pracowali nad zmianami, funkcje, o których nie wspomniałam, a zostały wprowadzone to na przykład możliwość oznaczania kont w biogramie, możliwość dodawania naklejki zakupowej, czy choćby nowe tryby aparatu. Moim zdaniem był to dobry rok, jednak właściciele firmy powinni bardziej skupić się na walce z nieprawdziwymi kontami, które zalewają portal. I przede wszystkim, popracować nad działem Wsparcia, tak by Kontakt z firmą był … możliwy.
Kilka statystyk z 2018 roku
W samym czerwcu 2018 roku zarejestrowano na instagramie ponad 1 miliard profili. Każdego dnia, w aplikacji pojawiało się około 400 milionów Instastories. Najpopularniejszym hashtagiem 2018 zostało #metoo, związane z ruchem społecznościowym, a wszystko za związkiem głośnej sprawy o molestowanie seksualnej gwiazd. Cristiano Ronaldo wyprzedził Selenę Gomez w ilości obserwatorów.
Instagram w 2019 roku
Rok 2019 będzie rokiem poprawy jakości. Zarówno wśród influencerów, jak i nowych użytkowników, jakość zaczyna mieć znaczenie. Moim zdaniem Instagram TV nie przetrwa próby czasy i twórcy aplikacji zaczną myśleć nad nową funkcją do przesyłania filmików.
Moim zdaniem, dwa ostatnie lata, dały mocno do myślenia wszystkim firmom, które nie do końca wierzyły w moc Influencerów (Kim jest influencer, można przeczytać tutaj) i rok 2019 sprawi, że marketing wielu firm, będzie opierał się właśnie na Instagramie.
Paulina Przygrodzka
Oj pamiętam z jak wielka niecierpliwością czekałam aż nowe fonty pojawia się i u mnie!